onsdag, november 24, 2010

Julpynt

Min mormor ligger på sjukhus med en misstänkt bruten höft och sprucket bäcken.

Jag hade tänkte hälsa på henne ikväll men det blev redan igår eftersom mamma behövde komma in till henne med necessären.
Det var skönt att få se henne. Hon har varit så ledsen för att hon haft ont. Antagligen har hon haft skadorna sedan hon ramlade för nästan 2 månader sedan men ingen har förstått att det var därför.

Smärtan har gjort henne så deprimerad. Min mormor som alltid är så positiv och aldrig klagar har varit alldeles uppgiven p g a skadorna. Det har inte varit roligt öfr någon av oss.

Det känns så skönt att veta vad det beror på och att det är något man kan fixa. Vi väntar besked nu på exakt hur omfattande skadorna är och vad de skall göra åt det.

Men, eftersom jag nu var hos henne igår kan jag stanna hemma ikväll och kanske få gjort de där köksgardinerna jag planerat och börjat på.
Det blir julinspirerade gardiner men inte för överväldigande hoppas jag - jag vill gärna kunna ha dem uppe lite innan och efter jul också.

Det är ju dags att pynta lite i helgen och jag tänkte putsa av fönstren på insidan innan ljusstakarna åker upp. Jag hoppas gardinerna skall kunna vara klara till dess.

Tomtemuggar
Favoritjulmuggar jag fått av föräldrarna. Gjorda av en konstnär i Staffanstorp som heter Åker Hermansson.

Flickorna var på Vellingeblomman i helgen som gick med mormor och morfar (deras) och fick köpa var sin julpyntsak. Det blev en tomteängel och en julbock i rött respektive vitt. Riktigt smakfulla faktiskt.

Jag brukar inte julpynta särskilt mycket nu till Advent. Det är ljusstakarna som kommer upp och lite lyktor men annars får resten vänta till runt Lucia och Lille Julafton då vi också klär granen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...