onsdag, februari 03, 2010

Catchup

Ikväll har jag fållat 8 handdukar min mormor vävt till småtjejerna. Gissar att de inte är så förtjusta i dem nu, men om 15 år skall de nog kunna uppskatta dem.

Dessutom har jag sytt ett block till vårt nya lapptäcke, som skulle vara till sovrummet, men jag vet inte om det blir ett lapptäcke. Det var fint och busenkelt att sy, men jag vet inte om jag skall göra ett helt täcke.
Tror jag börjar med en löpare och ser hur det blir.

I går kväll sydde jag fast kantremsan på mitt andra lapptäcke och i förmiddags när jag jobbade hemma tvättade och tumlade jag täcket.
Det blev så fint!
Skall ta med det till jobbet imorgon så jag kan få bilder på det i dagsljus.

Vad mer? Jag lappade mina jeans alldeles nyss. De sprack på insidan av låret igår eftermiddag och med tanke på hur vädret är har jag inte velat ge mig ut på motorvägen till Obs i Burlöv för att köpa ett par nya.
Det får bli imorgon (kanske).

Jag skall ge mig på ett par block från en lapptäcksbok jag köpte på Amazon (Material Obsession), bara för att testa. Återigen - inte så sugen på att ge mig på ett stort täcke, utan det blir nog ett par block bara för att testa tekniken.

Skall ge mig på att sy ett par block i tyger från shoppen för att ha som visningsprylar. Skall bli kul att se hur det ser ut.

Till helgen skall Rickard vara familjeledig och jag skall eventuellt med mina föräldrar på 80-årskalas hos familjen på Österlen. Vi får se om vi kan komma dit med tanke på snön. Vet inte vad vi hittar på annars.

Behöver eventuellt hitta barnvakt till Isabel på lördag fm så jag kan åka till simningen med Sofia. Hon missade förra helgen för det snöade så mycket. Jag vill helst åka dit med henne på lördag.

Nu är det dock dags för nattning. Av mig.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...