måndag, februari 15, 2010

Bio med stora tjejen

I helgen var jag med Isabel på bio. Vi tog bussen in till stan och gick i broderiaffären, fikade på Hollandia och såg Prinsessan och Grodan på Filmstaden.

Scientologerna lekte tag-team på Gustaf Adolfs torg. Först var det en som ville dela ut ett flygblad vid H&M. Då uppfattade jag inte vem det var men sa Nej Tack i alla fall.
När vi kom närmre Södertull såg jag deras röda Dianetik-tält och noterade att det nästan svärmade av flygbladsutdelare på torget.
Jag sa först Nej Tack till ytterligare en och när en tredje "hoppade på oss" bara en meter efter blev jag riktigt irriterad och snäste lite onödigt till henne "No Thank You" (de flesta pratade bara engelska).

Irriterande.

Bion var bra. Isabel tyckte det var lite läskigt ett par gånger och ställde sig upp och sa hon ville gå hem, men jag lyckades få henne stanna kvar hela filmen.
Det var lite läskigt när Mr Facilier åkallade andarna från "andra sidan".

Tyckte också det var lite obetänksamt av SF att lägga Alice i Underlandet som trailer innan filmen började.
Isabel tyckte den var otäck också, och jag får nog hålla med. Tim Burton är väl inte direkt känd för att göra barnvänliga filmer?

Efter bion shoppade vi lite i väntan på att Rickard och Sofia skulle ta sig in till stan.
Sedan blev det kvällsmat på Pizza Hut och lördagsgodis och Lilla Spöket Laban när vi kommit hem.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...