tisdag, januari 26, 2010

Syplaner

Jag har fått en ide på ett lapptäcke till vår säng. Inte ett överkast utan mer som en filt man kan ta över sig om man tar sig en tuppis.

Jag hittade en handledning på nätet på ett vackert, somrigt lapptäcke med ränder på diagonalen i vitt och mönstrat som jag vill göra.

Tyvärr är inte täcket till soffan nere klart ännu. Jag fick för mig att jag skulle handquilta det eftersom min symaskin inte riktigt klarar av att quilta ett stort täcke.
Nu visade det sig att det gick ganska fort att handquilta (kanske för att jag inte är supernoggrann eftersom jag inte vet vad jag gör för fel, om jag gör fel) så jag har "bara" sista sidoramen kvar - och kantremsa (men den går fort att göra).

Så fort jag är klar med täcket får jag lov att börja sy på nästa. Det får bli ett par stygn i soffan ikväll efter jag kommit hem från Pilates-klassen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...