tisdag, augusti 30, 2011

Höstkänslor

Morgonen började grå och blåsig men nu verkar det klarna upp lite. Det kändes verkligen höststormigt igår kväll. Vinden ryckte och slet i huset och de fönster som stod öppna i vädringsspringa fick jag stänga för det började dra kallt.

Jag skulle göra pumpakryddad sockerlag att ha i kaffet. När vi var i New York förra året drack jag en Pumpkin Spice Latte minst en gång om dagen på Starbucks. Supergott.

Nu när hösten närmar sig känns det som om en sådan hade varit smaskig och jag har letat på nätet efter ett recept och hittat ett.

Första försöket igår kväll var mindre lyckat. Sockerlagen fick ju god smak och så men konsistensen var verkligen läskig. Visserligen löste den sig i varmt kaffe men jag fick ändå lite avsmak.
Det får bli ett nytt försök ikväll - fast utan pumpan som jag tror var boven i dramat. Bara kryddorna i sig skall nog räcka mer än väl.

Nu lite mer jobb - men först, kaffe.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...