söndag, juli 10, 2011

Nya kläder

Jag har fått en hel del sytt på sistone. Jag har haft tid över på kvällarna att nåla upp mönster på tyg som förberedelse.
När ett plagg väl är klippt är det ganska snabbt gjort att sy ihop det.

T ex Oliver + S Ice Cream dress är busenkel att sy när allt väl är uppnålat och utklippt.

20110706_d5img010_ny

Jag har haft ögonen på dessa tyger länge och velat göra något av dem tillsammans och i förra veckan frågade jag Isabel om hon ville ha en sådan klänning.

Svaret blev ja och efter ett par kvällar av förberedelser (tillskärning och tvätt bl a) blev klänningen klar.

bild.JPG

Ursprungligen skulle det blivit en födelsedagspresent, men jag var sugen på att se hur den passade så hon fick den nu i veckan.

Lite kort tycker jag att den är, men det är alltid så med Oliver + S på Isabel. Jag borde lärt mig vid det här laget och lagt till lite längd på mellanpanelen, men man kan inte komma ihåg allt. Den blir en utmärkt tunika i höst tror jag.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...