torsdag, november 25, 2010

Kvällsaktiviteter

Så här 20 minuter innan jag skall sluta jobba för dagen kan jag ibland känna pulsen gå upp lite inför allt som skall försöka hinnas med under kvällen.

Rickard är bortrest - kommer hem sent ikväll så jag skall rodda det mesta själv.

Det skall handlas mat - brödet var mögligt i morse och smöret är slut.

Jag behöver sortera in ren, vikt tvätt osm svämmar över alla bredder. Det gör det också lättar på morgonen eftersom tjejerna kan hitta sina kläder utan att jag behöver leta efter dem i trilliga högar.

Smutstvätten behöver sorteras och en maskin behöver startas. När vi har så här mycket tvätt kan jag verkligen sakna tvättstugan i lägenheten. Tre maskiner kunde man köra samtidigt, och det tog mindre än en timme för en full industrimaskin att tvätta 60 gradig tvätt.

Nåja - vi har mer flexibilitet nu med avseende på när vi tvättar. Man kan inte få allt.

Tjejerna behöver ha kvällsmat när vi kommer hem och all maten vi handlat skall stuvas in i kyl och skafferi.
Dessutom har jag planerat att vi skall ha panerad skinkschnitzel - inte världens mest snabblagade kvällsmatsrätt. Men det skall nog gå. Tjejerna älskar att hjälpa till med paneringen. På gott och ont.

Efter maten blir det väl lite undanplock i köket medan flickorna tittar på Bolibompa.

Sedan läggdags, läsning och sjungning. De duschade igår så det behöver vi inte hinna med i alla fall.

Just nu läser vi Harry Potter och De Vises Sten. Vi har ett och ett halvt kapitel kvar.
Sofia vill oftast höra Balladen om den Kaxiga Myran innan hon somnar. Samma för Isabel.

När de sedan är i säng är det ju allt annat man vill göra själv som skall tas tag i. Gardiner för tillfället.

Hoppas det är varmare uppe hos oss än igår. 17,5 grader är i svalaste laget.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...