torsdag, augusti 19, 2010

Planer, planer, planer

Som sagt innan, efter en lång sommar med förhållandevis lite sytt - i alla fall betydligt mindre än jag hade önskat har jag nu kommit igång igen.

Isabel börjar skolan på måndag och på tisdag skall de ta skolfoto. Så på måndag hoppas jag hon vill ha på sig den rosa blusen med blombården och en brun kjol som jag skall göra idag. Och till tisdag har jag gjort en blå kjol och håller på med en vaniljgul blus som jag hoppas också skall bli klar idag.

Jag köpte tyg igår till kjol och blus till båda tjejerna. Jag tycker Stoff & Stil har spottat upp sig de senaste säsongerna och har faktiskt en hel del roliga tyger.
Jag tycker det är trist att de har så stor krympmån på tyget så man absolut måste tvätta allt i förväg - fast det är ju alltid bra att göra i vilket fall som helst.

Igår blev det i alla fall köpt
- chokladbrun twill
- lime manchester
- himmelsblå manchester
- lime lakansväv
- blått bomullstyg med barn som gungar på gungbräda
- rosa tyg med vit och grön blomma

Av detta skall det bli kjolar och blusar eller klänningar till båda flickorna.

Isabel får en brun twillkjol som skall passa till hennes rosa tunika.
Det skall också bli en grön manchesterkjol med en rosablommig och grön blus till henne.

Sofia får bruna twillbyxor(förlängda) samt en blå manchesterkjol med en blå blus eller tunika.

Det bör bli till en blå kjol till Isabel också (kanske en annan modell).

När skall jag få tid att sy allt detta då? Tja - idag slutar jag tidigt så det skall nog kunna bli lite gjort innan Rickard kommer hem.
Vi skall rensa på Isabels rum idag (vi har fått tillstånd) så det kommer väl ta en stund gissar jag. Men kjolen jag tänkte göra till flickorna är busenkel så har jag bara klippt ut delarna skall det gå som en dans.
Blusen är lite trixigare men det är bara den jag redan börjat på som mäste bli klar och det hinner jag innan kvällen.

Sedan har vi ju helgen - det är ju inte konstigare att sätta sig vid symaskinen än att stjäla en stund vid datorn då och då, eller hur?

1 kommentar:

Karin sa...

oj, oj, oj, så mycket du ska göra! Malin har en eftermiddagstid på simmet... Liksom nu på sommaren finns det då chans att syrrorna hänger på och motionerar - det är uteslutet på förmiddagstiderna. Jag har varit skeptisk till Aq-va-Kul innan men saker kan ju ändra sig. När se stora tjejerna gick var Kockums så mycket bättre.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...