onsdag, augusti 18, 2010

Sommarsömnad

I helgen var jag själv på söndagen när flickorna åkte till Tosselilla med Rickard och farfar.
Jag fick lite fart på sömnaden igen efter att ha lagt det på is över sommaren. Det är alldeles för varmt att sitta bredvid ett varmt strykjärn och sy när det är 35 grader ute.

Nu fick jag i alla fall förlängt Isabels rosa blus som hon inte ville ha på sig för den var för kort.

20100815_d5img001

När Sofia rotade runt i min stuvbitskorg hittade hon det blommiga tyget och jag insåg meddetsamma att det skulle passa, inte bara i storlek utan i färg.
En blommig bård på den rosa/rödrutiga blusen blev jättefint tyckte jag. Isabel har inte provat den ännu så vi får väl se vad som händer.

När Isabels blus var klar började jag sy en blus till Sofia. Blommor på rosa botten och grönrutigt knytband.

20100815_d5img002

Egentligen skulle blusen ha knappar i ryggen, men jag var inte på humör att trixa med knapphål och mellanlägg så jag gjorde en snabb ändring och sydde ihop ryggen istället. Blusen är stor nog att dra på över huvudet så det gjorde inget.

20100815_d5img006

Jag har ingen modellbild för Sofia var trött när hon kom hem och provade den bara snabbt innan läggdags och sedan har det inte passat att ha den på.
Nu är de dessutom hos farmor och farfar resten av veckan så jag och Rickard skall kunna jobba denna mellanvecka innan Isabel börjar förskoleklass.

Jag har planer på att sy en blus till Isabel ikväll som hon kan ha på sig på tisdag när de skall ta skolfoto.
Kjolen är klar och tvättad. Nu fattas bara blusen.
Det skall bli samma modell som Sofias fast i ett gulvitt tyg med rosa knytband.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...