fredag, september 18, 2009

Lite av varje

Oj - det var ett tag sedan ...

Idag åkte Rickard och Isabel till Stockholm för en pappa/dotter-helg. De skall åka tåg upp och sedan strosa i Gamla Stan innan de kan checka in på hotellet. Det blir väl besök vid Slottet, en stor glass på Väster Långgatan och sedan middag på ngt hak på Kungsholmen.

Sofia och jag skall vara själva hemma. Jag är så stolt över henne, hon bet sönder nappen igårkväll och fick sova utan napp lite oplanerat igår.
Det gick jättebra, fastän hon var ledsen när hon lade sig.

I eftermiddag skall hon få ett nytt gosedjur (nalle eller liknande) som kanske kan bli snutte istället för nappen.
Jag skall hämta henne lite tidigare från dagis så kan vi äta mellis i stan, bara hon och jag.

Vi hade planer på att försöka få henne sluta med nappen till jul ungefär men när nappen nu "gick sönder" passade det lika bra att försöka.

När hon somnat skall jag sätta mig vid symaskinen och sy litegrann och titta/lyssna på Supernatural samtidigt. Säsong 4 behöver friskas upp.

Igår var Isabel och jag i garnaffären och köpte garn till en kofta till Belis. Hon valde en ljus rosa och en ljus lila som jag skall använda dubbelt till en kofta med raglanärm. Jag gjorde en till Sofia förra veckan och Isabel ville ha en exakt likadan. Jag lyckades övertala henne att ta en annan färg.
Jag har modifierat mönstret litegrann för den största storleken var 4 år och Isabel är visserligen bara 5 men behöver typ 7 år-storlek.

Jag lade till ett par maskor runt halsringningen redan från början och i morse provade vi det jag hunnit med och det såg bra ut.
Sofias tog drygt en vecka att göra men då var jag manisk med stickningen. Denna kommer kanske ta lite längre att göra.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...