onsdag, september 23, 2009

Helgkul

Isabel och Rickard hade haft det bra i Stockholm. Isabel var så nöjd. Bassängbad och glass på stan varje dag kan bara beskrivas som toppen!

Det var en trött tjej som klev av tåget i söndags kväll.

Sofia var glad att ha pappa och storasyster hemma igen. På fredagskvällen kunde hon inte riktigt komma till ro för hon saknade en pappakram. Men med lite extra sång och kramar från mamma gick det till slut.

Själv satt jag uppe till 2 på natten och tittade på Supernatural och sydde.

På lördagen var vi hos mina föräldrar från lunch ungefär. Det var jippo på torget där de bor så vi tog en tur dit på eftermiddagen.
Sofia sov ingenting på hela dagen så på kvällen när det var dags för pyjamas och lördagsgodis var hon supertrött.
Det var inga problem att lämna henne hos mormor och morfar för övernattning. Hon tyckte det var mest mysigt.

Söndag middag hade jag bokat möte/fikaträff med en fd arbetskamrat. Jag har företagsplaner på gång och M som är grafisk formgivare med nystartad egen firma var sugen på att hjälpa till med den grafiska profilen.
Det var trevligt att träffas och M bjöd på smaskig fika dessutom.

Vi kom en bit på väg och har väl i princip bestämt färger och logga nu. M har bra kontakter med tryckerier sedan länge och hjälper mig med de kontakterna.

Det är så spännande att se saker hända äntligen. Det är mycket att hålla i huvudet och många val att göra men lite i taget går det framåt i alla fall.
Det kommer lite smygvisning på bloggen så fort jag har något jag kan visa.

Isabels kofta har dock fått stå på vänt. Jag fick ett sår på pekfingret som irriterades när jag stickade så jag har fått avvakta tills det läkt. Det är inte helt läkt men tillräckligt för att kunna sticka ett par varv framför tv:n igår kväll, så snart skall jag kunna sätta av maskor för ärmarna och börja sticka nederdelen av koftan. Den blir verkligen jättefin. Isabel valde två vackra garner.

1 kommentar:

Karin sa...

Ah, det är härligt att dela på barnen ibland och ägna sig åt bara den ena. Spännande med företaget!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...