tisdag, maj 19, 2009

Tårtan

Vi börjar närma oss familjens stora födelsedagssäsong.

Inom loppet av en månad och tio dagar hinner 6 personer fylla år och dessutom har Rickard och jag bröllopsdag.

050716_img016

När Isabel fyllde 1 år fick hon glass och hallon istället för regelrätt tårta. Det funkade så bra att när Sofia fyllde 1 år gjorde vi likadant.

Födelsedagståg och glass

Nu när Sofia snart fyller 2 år funderar jag på att upprepa Isabels 2-årstårta.

IMG_2347

Marängbottnar med glass, grädde och jordgubbar.

20070715_img010 20080715_img006

Vad Isabel vill ha för tårta när hon fyller år i juli verkar vara givet. Hon gillar verkligen chokladtårta med "pluppar" på.

Fast när jag beskrev hennes 2-årstårta såg hon sugen ut .. kanske jag kan övertala henne att gå den vägen. (Fyller man som jag år i februari är man verkligen inte bortskämd med jordgubbstårta - dessutom ser det lovande ut i jordgubbslandet i trädgården. Kanske, kanske det kan bli en och annan hemmaodlad gubbe på tårtan.)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...