tisdag, juni 28, 2011

Sommarsömnad

Det har blivit en del sytt på sista tiden. Jag kom hem med lite mer tyg än jag räknat med från Stoff och Stil häromdagen. (Hoppsan!)

Visste du att det tar bara 10 minuter att köra dit från jobbet om man kör via Lockarp! Jag vet det nu och mitt betalkort önskar att jag skulle glömma bort det.

Nåja, med så mycket tyg var jag tvungen att göra en plan och verkligen skriva ner vad jag planerat för varje tygbit.


Sofia valde ut de två plaggen i mitten (en klänning och en kjol) från min mönsterhög och fick lov att välja tyg som jag köpt dyrt från USA.

20110627_d5img024

Det blev en söt gul kjol som hon hade på sig i helgen när vi hälsade på morfar på sjukhuset.

20110627_d5img023

Hon valde också två röda tyger till en enkel men söt sommarklänning.

20110627_d5img020

Båda tjejerna fick också var sin fleecetröja till Midsommar - det låter sjukt men det var ganska kyligt så de uppskattades verkligen!

20110627_d5img017

Visst är pingvinerna ursöta! De ser så förvånade ut - kanske för att vissa hamnat upp och ner?

Som syns på bilden överst har jag fler projekt på gång, men det får vänta eftersom jag fått ryggskott - eller ngt liknande.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...