fredag, juni 17, 2011

Skolavslutning

Last day of preschool

Isabel slutade förskoleklass idag. Vädret var lite hotfullt när vi gick till skolan för att vara med på avslutningen men det var uppehåll hela tiden vi var utomhus.

Isabel tyckte den vita klänningen jag sytt till henne var lite tråkig eftersom det bara var vitt, vitt, vitt så fem minuter innan vi behövde gå stod vi i mitt syrum och valde tyg till en tygbrosch som jag sydde ihop till henne på ett ögonblick.
Tygvalet tog längre tid än att sy.

Nåja, fäst med en säkerhetsnål var Isabel nöjd och avslutningen kunde fortsätta.

Efter avslutningen körde vi till affären för att handla ingredienser till marängsviss. Det fick jag på min första avslutningsdag efter ettan. Jag är så gammal att nymodigheter som förskoleklass inte fanns.

Farmor och farfar bjöds in för att hjälpa oss äta upp glass och maränger och senare grillade vi korv på den nymonterade gasolgrillen Rickard fick i present på sin stora födelsedag för en dryg vecka sedan.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...