onsdag, maj 04, 2011

Påskfina

Jag tog ledigt i påskveckan för att ge Isabel och Sofia lite påsklov, men de ville hellre vara hos farmor och farfar ett par dagar.

Till att börja med tänkte jag jobbat som vanligt istället då, men så blev det så att jag tog min semester i alla fall.

I helgen innan påskveckan nålade jag upp mönster till tre klänningar samt en blus och ett par shorts till flickorna.

Två av klänningarna var lite tidskritiska eftersom jag ville att de skulle ha dem på Påskafton.

20110423_d5img032

Sofia fick en Family Reunion-klänning i ett gult tyg designat av Liesl (Oliver + S-designern). Dessutom gjorde jag ett par mamelucker till henne i bomullsbatist (supertunt och fint tyg) som jag kantade med spets min svärmor virkat.

20110423_d5img027

Isabel fick samma klänningsmodell fast i ett annat tyg - knallrött.

20110421_d5img024

Lite svår röd färg att matcha tråd till så jag valde att sy alla sömmar i en turkos tråd som var nästan samma som kvistarna på tyget.

20110421_d5img029

Båda klänningarna har kontrasttyg som fållinfodring. Ett enkelt sätt fålla en modell som är lite utställd.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...