torsdag, maj 05, 2011

Baby Elephant Walk

Sista klänningen jag hann med att sy i påskveckan var en Playdate Dress till Sofia.

20110425_d5img002

Jag gjorde en grön till henne i höstas med samma elefanter som denna. Den har hon använt mycket och jag tycker modellen är fin på henne.

20110425_d5img009

Denna gången blev det en lila med senapsgul platt passpoal runt oket. Oket är sytt i batist, samma som till hennes mamelucker. Det är ganska tunt så jag strök på mellanlägg på fodret fram så det inte blev så genomskinligt.
Oket bak är utan mellanlägg för att göra den så sval som möjligt inför sommaren.

Fållen är infodrad med samma gula tyg som pyntet på oket och i passpoalen.

1 kommentar:

Karin sa...

Hej Lotta!

Det var minsann ett tag sen den här bloggen uppdaterades? Men hoppas att du scannar kommentarer iaf.

Tänkte på dig när jag läste min kompis Ingrids reportage om Minicooperfabriken http://franziengland.blogspot.com/2011/05/i-mini-cooper-fabriken.html Har för mig att du var lite förtjust i dem?

kram fr Karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...