måndag, april 11, 2011

Nytt sytt

20110409_d5img001

Jag gjorde var sin (vars en?) tröja till Isabel och Sofia i helgen. Jag använde mönstret Hopscotch Top and Dress för första gången och det är verkligen superenkelt att använda!

Lite pilligt är det med trikå, men man vänjer sig. Isabels tröja gjorde jag först och den hade kunnat bli bättre men Sofias som kom som nummer 2 blev riktigt bra.

Det skall bli ett par tröjor till av tyg jag hade hemma (vitt med rosa och gröna prickar, marinblått med vita stjärnor, gult med vita prickar och gult med blommönster). Klipper man bara ut mönsterbitarna går det på en halvtimme/trekvart att sy ihop till en tröja.

20110409_d5img008

Isabel fick också nya byxor i stretchtwill. Mönstret Nature Walk Pants är tänkt för trikå (sweatshirttyg t ex) men fungerade alldeles utmärkt med stretchtwill också. Jag skall göra ett försök med stretchdenim också.
Det mönstret blir nog modifierat till ett par shorts var till tjejerna i sommar.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...