onsdag, mars 02, 2011

Ny kappa

Isabel fick ju en ny klänning i februari, och strax efter den var klar började jag sy en kappa till Sofia i bävernylon och fleece.

20110220_d5img011

Jordgubbsfleecen köpte jag när Sofia var bebis så den har jag haft ett tag.

Kappan är den här från Oliver + S.

20110223_d5img057

Kappans ärmar är helfodrade och efter ett snack med min moster beslöt jag mig för att göra en modifiering av mönstret och sy på muddar i fodret för att det inte skulle blåsa in alltför mycket.

20110225_d5img020

Det tog ungefär tre kvällar att sy jackan, och den var betydligt enklare att sy än man kan tro. Många steg och delar, men inget konstigt alls.

Sofia fick ett par vantar till i matchande fleece. Även dessa efter ett mönster från Oliver + S.

20110225_d5img011_flickrd

Jag trodde den skulle vara för sval att ha än, men Sofia har haft den hela helgen och veckan och säger att hon är varm och gosig .. och av bilden att döma - lite knasig.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...