söndag, december 19, 2010

Återhämtning

Vi har haft en ganska tung vecka med sjukdomar för oss allihopa. Men nu är vi på bättringsvägen. Ja utom jag då som dras med hosta igen.

Vi fixade julgran idag men den var frusen så det var lite som tt köpa gran på postorder. Vi vet inte riktigt hur den kommer se ut. Den står i förrådet och töar just nu. Vi får ta in den på onsdag och sätta ljus i så vi kan klä den på torsdag. Håll tummarna.

Jag har kämpat på med Sofias lapptäcke och äntligen kviltat det klart. Det skall en kantremsa på också. Får ta tag i det ikväll.

Annars gjorde jag en rensning på mitt skrivbord igår. Nu kan man kanske t o m sy utan att riva ner hälften av papperna från bordet.
Det känns skönt. Nu skall jag bara välja ut tyg till en kjol till Isabel som hon kan ha på julafton. Det borde gå ganska snabbt.

Nu jobbar jag fyra dagar till sedan är jag ledig till efter nyår.

Nyårsafton blir nog lugn, vi firar nog hemma själva. Vi får se. Vi har bestämt oss för att köpa papperlyktor istället för fyrverkerier. Det var så härligt att se alla lyktorna ifjol. Stämningsfullt och vackert.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...