onsdag, november 03, 2010

Lov var det - eller?

Idag for Rickard och hämtade ett skrivbord hos Karin innan maten. Det blev en extra runda då skrivbordet inte kunde tas i vår bil utan han fick först köra ut till sina föräldrar och låna bil, hämta skrivbord, köra hem och lasta av och sedan ut till föräldrarna igen och hämta vår bil.

Men det blev bra till slut. Nu skall vi tömma Sofias provisoriska skrivbord (två avsågade Ivar-gavlar med två hyllplan tätt under varandra för skrivyta och pappersförvaring) på saker så vi kan bära upp det nya.

Hon vill ha en stol också så ett besök på IKEA blir det nog kanske i veckan annars får det bli på söndag.

Sen behöver hon "nya saker" också.
"Ett flygplan, en pangare och en kniv. Så jag kan leka sjörövare."

Flygplan kan väl ordnas till jul, kniven kan ordnas snart med en skumgummiliknande historia som blivit över efter Halloween, men en pangare får hon inte. Det får hon bygga en i Duplo om hon tvunget skall ha en.

Jag har tagit ledigt resten av veckan för Isabel har november-lov och var sugen på att vara hemma helt en dag eller två.

Jag har storstilade planer på att hinna med både det ena och det andra. Vi får väl se.

Vi har bjudit föräldrarna på kalkonmiddag på lördag så en del förberedelser inför det skall det bli.

Imorgon planeras det rimning av kalkon och buljongkok på inkråm till såsen. Förrättssoppan skall lagas så den kan provsmakas, och vi skall försöka hinna med ett besök på kyrkogården i Staffanstorp och på Hornbach för att hitta möbeltassar till Sofias nya skrivbord.

Fredag planerar jag förbereda efterrätt, en kaka till kaffet och diverse annat småfix.

Insprängt i allt detta hoppas jag på ett par maskiner tvätt, några omgångar diskmaskin, möjlighet att klippa till en klänning till Sofia och om allt går vägen börja vaddsticka Sofias nya lapptäcke.

Vi får väl se hur det går. Livet har ju en förmåga att hända istället så ens planer stjälps på ända.

Jag gillar inte att posta utan en bild så här kommer en från i lördags när Isabel var på Halloweenkalas hos två pojkar från klassen.

20101030_d5img003

Riktigt lyckad sminkning tycker jag. Rickard fixade den medan jag var i stan och shoppade med mamma. Isabel var helnöjd och hade till och med lyckats skrämma ett par av sina kompisar lite grann.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...