fredag, november 19, 2010

Återhämtning

Det blev aningen mer sjukdom sedan i måndags.

Måndag kväll kände jag av lite smärta i halsen och på tisdagen vaknade jag med feber och typiska halsflussbesvär.

Vi ringde farmor och hon kom och hämtade tjejerna efter frukost sedan sov Rickard och jag bort mest hela tisdagen.

Båda flickorna var bra igen och stannade hos farmor över natten medan vi tog oss an vårdcentralen på onsdagen.

Tre besök på Husie Vårdcentral och två besök på två apotek senare hade vi fått diagnos och medicin. Eller, ja. Rickard hade fått sin medicin. Ngt fel hade blivit trasigt så mitt recept blev inte utskrivet på onsdagen.
Men eftersom vi hade samma sjukdom kunde jag ta av Rickards medicin tills jag orkade hämta ut min på torsdagen.

Torsdag hade vi fortfarande feber men tjejerna hade blivit friskförklarade och gick på skola/dagis.
Idag har vi mest tagit det lugnt eftersom vi inte räknas som smittfria förrän imorgon.

Imorgon lördag var det tänkt att vi skulle lämna flickorna i Bara och köra till Helsingborg för ett tidigt julfirande med mitt jobb, men även om vi är "friskförklarade" och smittfria så kändes det inte ok att laga mat till andra än oss själva.

Så imorgon för Isabel hoppa över Mulle och Rickard och Sofia hoppar över simningen. Istället skall jag till stan och hämta en bok på SF-bokhandeln (<3).

På måndag är det sen äntligen dags för sjunde Harry Potter-filmen. Jag har sett en del länkar på nätet till recensioner men jag vill helst hålla mig undan dem tills jag sett filmen själv.
Just nu läser jag om böckerna, dels på engelska för mig själv (har just börjat på andra boken) men också på svenska för Isabel. Vi är i slutet av den första boken, just när Harry skall stöta på enhörningsdödaren i Förbjudna Skogen. Huh.

- Tycker du det är spännande Isabel?
- Nä, inte så värst. Jag har ju sett filmen.

På tal om film så har vi börjat hyra film via Lovefilm. Supersmidigt. Ikväll såg flickorna på Prinsessan och Grodan. Isabel hade redan sett den, men det var första gången för Sofia.
Jag tror hon gillade den, men hon tyckte alligatorerna var läskiga i början.

1 kommentar:

Karin sa...

I Love Lovefilm! En sådan befrielse att aldrig vara för sen med att lämna tillbaka filmer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...