torsdag, juli 08, 2010

Semesterplaner

Nu är det snart dags för semester.

En timme till ungefär sedan tänkte jag ta en tidig torsdag och åka hem till mina flickor. Och Rickard.

Efter lunch tar vi en tur till IKEA. Sofia skall få begå premiär på Småland efter tre-årsdagen i juni och jag skall köpa en eller två hurtsar till mitt arbetsrum.

Jag behöver förvaring till papper och tyg. Just nu är det otroligt svårt att jobba i syrummet, men det skall bli ändring på det och kanske jag kan komma igång och sy lite igen.

Jag sydde en blus till Sofia som var lite arbetskrävande och det var precis som om den tog musten ur mig.

20100618_D5img043

Nu i juli tänkte jag delta i en "Ice Cream Social" och sy klänningar till flickorna.
Jag har inte bestämt mig för vad jag skall använda för tyg, men det blir nog något ur shoppen.

Ikväll är det Skip-bo och gin&tonic på terrassen planerat. Och kanske lite Burn Notice när flickorna somnat.

Isabel såg Shrek igår för första gången. Hon tyckte det var konstigt på slutet att Fiona blev ett träskmonster och inte vacker prinsessa. Men hon gillade den annars. Sofia såg en stund men tappade intresset efter ca 45 minuter.
Båda tyckte det var spännande med draken.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...