söndag, juli 25, 2010

Fyra generationer plus två.

20100715_d5img063

På Isabels födelsedag passade vi på att ta en bild på våra fyra generationer.

Min mamma har ett foto på sig som barn med fyra generationer så nu spädde vi på med två till.

Mormor Annie (min mormor) har släktingar i USA som gärna håller kontakten med Sverige och det var framför allt för mormors slull och för USA-släkten vi tog fotot.

solveigannieinez

Men när man ser årets bild tillsammans med denna från 1948 är jag väldigt glad att vi gjorde det.

Även om jag inte blivit av med gravidmagen på tre år. Huh!

1 kommentar:

Karin sa...

Jag älskar generationsbilder. Fast vi har inte så många själva. Ett favoritfoto jag har är på mig och min kusin Nillan med våra 6 flickor sittandes på soffan i sommarstugan i Falsterbo. Malin var nyfödd och sen är Nillans flickor ungefär i samma ålder som mina. Men varje gång jag ser det fotot tänker jag att min mormor måste le i sin himmel för hon älskade småbarn och brukade alltid stolt säga "Tänk att jag är anmoder till alla dessa barn, barnbarn och barnbarnsbarn". De 2 sista, Malin och Kajsa, har hon förstås aldrig träffat. Ska försöka ta om det fotot i morgon för då ska vi träffa släkten där nere.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...