måndag, juni 14, 2010

Igår hade jag tänkt avsluta kvällen med en liten session i syrummet.

Jag tänkte mig vita twillshorts till Sofia och blå twillbyxor till Isabel men istället blev det nermontering av hyllorna jag har ovanför arbetsbordet för att kunna montera upp en kroklist jag köpt på IKEA för pennförvaring m m.

Allt var dock inte av ondo för jag fick rensat ut en massa pryttlar jag inte kommer använda. Mycket köpeskråremsa som jag inte kommer använda eftersom jag föredrar att göra min egen.
Bandstumpar "för korta att använda" som min gamlamormors mor hade sparat på om hon levt idag.
Stumpar av midjeresår som inte räcker till. Med mera, med mera.

Jag fick också lite ordning på mina mellanlägg (viledona och vliselin) och på min pipe-line.
Nu ligger den vita twillen tvättad och struken på arbetsbänken. Redo att klippas till söta shorts till Sofia.

Jag väntar också på tyg jag beställt från USA. Det skall bli klänningar till flickorna.

Jag har också insett att jag måste rita om i princip alla modeller till stl 9 eller 10 till Isabel. Stl 8 funkar till vida kjolar med resårmidja, men inte till byxor hon skall sitta ner i.
Det ser jag inte fram emot.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...