måndag, maj 03, 2010

Maj-helg

20100423_img004
Jag bad Sofia säga "omelett" när jag skulle fotografera henne.
Blev lite kul bild av det.

I helgen hade vi middagsgäster på lördagen. Mina föräldrar kommer alltid på middag på 1:a maj. Det blev så när jag flyttade hemifrån och vi har fortsatt med traditionen.

Förr om åren hade de alltid mycket att fixa med demonstrationen men nu har de båda lämnat de flesta uppdrag och deltar bara.

Vi grillade till lunch. Grillspett på fläskfilé, korv och grönsaker med ugnsbakade småpotatisar till.
Key Lime Pie till efterrätt och tjejerna förklarade mycket stolt att de minsann varit med och bakat pajen.

Jag satte dem till att pressa lime - men frukterna var så otroligt torra att de på 5 limefrukter fick ut kanske ½ msk saft.
Som tur var hade jag ett par tärningar frusen limesaft i frysen och det räckte precis.

Ibland köper jag lime och citroner bara för att det blir så vackert i en skål. Lika billigt som snittblommor.
Innan de torkar ut helt pressar jag saften ur de överblivna och fryser den. Mycket praktiskt visade det sig.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...