fredag, april 16, 2010

Sjuka

Vi har haft ett tufft slut på veckan. Isabel blev magsjuk i onsdagsnatt och kräkte flera gånger. Igår fick hon inte behålla maten alls och var ganska matt och blek på kvällen.
Trots två tupplurar (på 2,5 och 1,5 timmar) somnade hon bums på kvällen.

Natten till idag blev också Sofia sjuk, fast hon klarade sig med bara en kräksejour.

Rickard stannade hemma med dem idag och de har haft det lugnt och skönt.

Tack vare sjukdomen (eller kanske på grund av den) har vi fått tacka nej till födelsedagskalas hos farbror M och vi skall också hoppa över simningen i helgen för båda tjejerna.

Istället får vi åka och handla lite mat och jag har funderat på att sy nya gardiner till köket. Har äntligen kommit på vad jag vill ha istället för de gardinerna vi har som mest känns som en nödlösning.

Jag skall mäta lite först så jag inte köper för mycket.

Har även planer för klänningar, överdrag till min fina KitchenAid samt tabletter till bordet i köket.

Jag hade tänkt lägga upp ett par bilder jag tog på Sofia i prinsessklänning, men jag hittar inte kameran just nu. Det får bli senare.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...