måndag, januari 25, 2010

Ledsamheter

I går på Bolibompa sjöng Doreen en sång om en flicka som saknade sin pappa. Först gissade jag att han flyttat ut/skiljt sig/jobbade på annan ort, men efter ett tag stod det ganska klart att han hade dött.

När jag satt där i soffan med minsta tjejen i knät och stora tjejen tätt bredvid blev det bara för mycket och tårarna flödade över.

Inte blev det bättre när programledaren fortsatte prata om hur man kan sakna någon som är borta för alltid.

Jag tycker det är bra att det tas upp på barnprogrammen - men jag var verkligen inte förberedd på att bli så berörd. Det tog lång tid innan tårarna lade sig.

Isabel hade kramat Rickards hand jättehårt under hela sången samtidigt som hon borrade in sig under min arm, så hon blev nog också berörd.

---

I lördags visades ett avsnitt Fåret Shaun där Sahun får besök av ett sött flickfår och de går runt på gården och hittar på roligheter samtidigt som de andra fåren beter sig som störiga småsyskon och bara fnissar och förstör för Shaun och hans flickvän.
När flickfårets bonde kommer tillbaka för att hämta henne blev det lite sorgligt och jag slängde en blick på flickorna för att se hur de reagerade.
Sofia satt med munnen full med halvtuggade godisbilar och choklad och skrek tyst med ögonen fulla av tårar.
Stackars liten känslig 2-åring.

Det tog tid för henne att komma över det, men det gick lättare när flickfåret smög sig ner från lastbilen och bytte plats med det fjärrstyrda fåret hon och Shaun byggt ihop för att lura de störiga fårkompisarna.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...