onsdag, juni 17, 2009

Gröna fingrar

DSC00753.JPG

Det finns människor som är sämre på växter än jag men jag tror att de är få. Jag misslyckas med krukväxter i parti och minut.

Därför är jag omåttligt stolt över vår trädgård där jag inte bara planterat blommor från knöl/frö och det har inte bara grott utan överlevt också!

I ett hörn av rabatten tryckte jag ner 6 st anemoner i våras. Min mamma sa att det blir nog inget av det. Tydligen var anemoner svåra att få att blomma.
Men uppenbarligen trivs de i vår rabatt.

Alla knölarna har grott och tre av dem har blommor.

DSC00754.JPG

Med löfte om fler blommor nere i jorden klippte jag av tre av anemonerna igår kväll och satte i en vas tillsammans med ett par hostablad och en kvist från våra enorma jordgubbsplantor.
Det blev en fin vas i fönstret och blommorna slog ut fint över natten.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...