lördag, maj 09, 2009

... in the land of Mollipect

I fredags var Sofia lite febrig när jag hämtade henne på dagis. Hennes näsa hade varit lite snorig någon dag innan men i fredags hade hon dessutom inte riktigt velat äta och hade varit lite kinkig.

Natten till idag var väl lagom rolig. Jag såg på film till halv tolv och när jag just lagt mig och skulle släcka kom en liten varelse med håret på ända tassande och ville ligga i min säng.
Vi kramades en stund men sedan bar jag in henne i hennes egen säng igen. Hon somnade snabbt men sov mycket oroligt fram till halv två.

Samtidigt var det värsta stormen ute och det lät som om våra utemöbler skulle flyga iväg och huset skaka sönder.

Sista gången jag vet att jag var vaken och inne hos Sofia var just halv två. Rickard var kanske inne en gång till, minnet är inte det bästa.
Men sedan sov hon lugnt i alla fall.

Ända till 6 på morgonen. Notera ironin.

Under dagen har hon varit glad och förhållande vis pigg men i eftermiddags under och efter middagen hos mina föräldrar säckade hon ihop och blev mer och mer lättretlig och gnällig.

Hon brukar ha ett par nätter i sträck när hon sover oroligt och hostar mycket, men det varar ca en vecka max. På dagarna är hon oftast glad och pigg.
Så vi får se hur det avlöper.

20090503_img005

Här är hon i förra veckan, 2 dagar innan sin 23-månadersdag.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...