tisdag, maj 19, 2009

Dokumentation

20090517_img008

Isabel och Sofia tog sitt "klassfoto" för ungefär en månad sedan och i förra veckan låg fotot i brevlådan.

Vi valde att köpa ett kort till varje barn. Jag gillar fortfarande att titta på mina klassfoton ibland.

För att vi skall komma ihåg vad kompisarna hette (vi vet ju vad de heter nu men om 3 år? 5 år? 10 år? Ingen chans) har jag varje år lagt en bit bakplåtspapper över fotot och ritat en kontur utmed varje barn.
Jag är inte särskilt noggrann. Jag ser bara till att varje barn är tydligt urskiljbart.

Sedan numrerar jag varje barn med början på bakersta raden från vänster, och under bilden skriver jag sedan vad barnet heter.

I år behövde jag bara fråga efter ett namn och dubbelkolla två (jag fuskade med tvillingparet och skrev bådas namn vid siffrorna).

Sedan är det bara att klippa ut konturen och klistra den på baksidan av fotot.

I år använde jag dessutom min födelsedagspresent - en lamineringsmaskin som Ricakrd köpte till mig.
Det ser proffsigt ut.

Ända till Isabel bestämmer sig för att den transparenta kanten inte är snygg och "renklipper" fotot på sitt vis. (Hennes ligger upp och ner på bilden ovan).

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...