onsdag, april 29, 2009

Tänder och gardiner

I lördags tappade Isabel sin första tand.




Vi hade en gammal skolkamrat till mig på besök med familj och jag hade bullat upp med en rejäl skål lördagsgodis.
Isabel planterade sig vid skålen och åt klubba, polkagrisar och Polly med god aptit.



Vid ett tillfälle vände hon sig till mig och jag bad att få se hennes tand (det såg mycket skumt ut på håll). Och mycket riktigt hade tanden försvunnit. Ner i magen med godiset.
Isabel såg mest chockad ut men fortsatte äta sig mätt på godis.

I brist på tand la vi en lapp under kudden där vi förklarade för tandfén att Isabel svalt sin tand och det verkar som om tandfén har "flexibel" i sin arbetsbeskrivning för på morgonen låg det en guldtia i fönstret.

För att fira den stora händelsen sydde jag klart Isabels nya gardiner på förmiddagen (de var redan nervikta, pressade och nålade).

DSC00617.JPG

Isabel verkade mycket nöjd.
Jag var mest nöjd för att det turkosa i de stora fåglarna var nästan exakt samma nyans som hon har på väggarna.
Nu skall det till ett draperi till Isabels koja under sängen och kanske en kudde om tyget räcker.

Sedan vill det till att börja på köksgardinerna.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...