tisdag, februari 24, 2009

Grattis, typ ...

Förra veckan var första hela veckan vi jobbade sedan november i fjor.

Denna vecka började bra - i ca 2 timmar. Sedan började jag känna mig konstig i magen. Halv tolv bestämde jag mig för att åka hem och sova, men innan jag hann ut till busshållplatsen ringde Rickard och sa Isabel hade kräkts på dagis.

Så det blev till att åka till dagis och hämta barnen. Sofia var frisk men eftersom det var magrelaterat fick hon inte stanna kvar. Hon var trött och kinkig för klockan var mycket. Jag gjorde väl något fel när jag klädde på henne (nuförtiden lackar hon ur för minsta lilla) och låg på golvet och skrek medan jag försökte klä på henne.
Fortsatte sedan med det hela vägen hem...

Väl hemma hamnade hon i säng och jag försökte övertala Isabel att vila sig en stund - men hon kände sig oförskämt pigg och ville leka.
Strax efter 2 vaknade Sofia igen och strax efter halv tre kom Rickard hem och avlöste mig så jag äntligen fick sova.

Idag har jag varit hemma för att minimera smittspridning och Rickard stannade hemma eftersom Isabel inte fick gå på dagis idag.

Jag känner mig bättre men kaffet jag drack ikväll var kanske inte världens bästa idé.

Trevligare födelsedag kan man ha ...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...