onsdag, januari 07, 2009

Spökljud

Fy vilket busväder vi hade i går kväll. Vinden ven runt knutarna och kedjorna på gungorna ute på gården skramlade.

När vi nästan somnat tyckte Rickard att det knackade på dörren så han for ner för trappan i flygande fart och öppnade. Det var antingen inbillning eller också hade den som knackade inte tid att vänta utan gick vidare för när han kom ner var det tomt där.

Efter det hade vi båda svårt att somna - Rickard oroade sig för vårt lösöre som stod ute (ett runt cafébord på baksidan och soptunnan ute på gatan) men det var aldrig någon fara.

Till slut somnade vi nog i alla fall för jag vaknade i morse när klockan ringde.

Lilla gumman Sofia har på egen hand vant sig av vid nattmatning och även vid kvällsvälling under december men vaknar ändå ibland till och saknar nappen eller känner sig kall eftersom hon sparkar av sig täcket.

Eftersom vi delar lika på nätterna och denna veckan är Rickards nätter, har jag inte märkt något om hon varit ledsen i natt. Hon brukar mest vakna till innan eller precis efter vi gått till sängs.

Isabel ser fram emot att få ny säng i februari. Vi tänkte Sofia skulle få ärva Isabels säng och Isabel skulle få en halvhög loftsäng istället.
Det får vänta till efter min födelsedag i slutet av februari dock, för nu skall vi först få hem vår nya soffa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hos oss är det Peter som vill att Malin ska få stor säng så att han kan lägga sig med henne när han nattar... Men jag älskar den hon har nu (som även jag och mina syskon sovit i)- en juniorsäng.

Anonym sa...

Köp ingen halvhög loftsäng. Vi har precis sågat ner benen på Jacks. Barnen slår huvudet i den (man själv också) och den är för låg att leka under. Fannys höga loftsäng har vi också sänkt till normalhöjd. Men stor säng är att rekommendera för vi flyttar runt mellan sängarna på nätterna efterhand som Fanny tränger ut oss.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...