tisdag, januari 27, 2009

Roligt nästan jämt

I morse hade Sofia svårt att andas och bröt ihop i tårar så fort hon inte fick sin vilja igenom.

Det var ganska lätt att ta beslutet att hålla henne hemma. Rickard lämnade Isabel på dagis och körde till jobbet för att hämta sin dator ifall han skulle kunna få ngt gjort hemma.
Jag stannade hemma med Sofia under tiden och bokade in henne på besök hos Vårdcentralen. Sedan körde jag till jobbet när Rickard kommit tillbaka.

Strax efter lunch ringde Rickard till mig och bad mig hämta dem på vårdcentralen för vidare transport till Barnakuten.

Sofia hade en andningsfrekvens på 50 andetag i minuten och tidvis en puls på 180. Detta även efter två doser Ventilen. Hennes sänka var normal och hon hade ingen feber så det var inte lunginflammation.

På Barnakuten fick vi hjälp nästan med en gång och strax efter jag kört tillbaka till jobbet hade Sofia fått två doser till och en dos kortison för att få bukt med den troliga inflammationen i luftvägarna.

Hon hade bara ätit frukost innan de gav sig av på förmiddagen och på akuten hade hon fått i sig en halv Risifrutti så när de kom hem vid 4-tiden hade hon varit hungrig nog att greppa drickyoghurten som stod kvar på köksbordet sedan frukost.
När jag kom hem kvart i fem stoppade hon huvudet fullt med fiskbullar i dillsås och makaroner.

Vår Fantastiska Farmor hade hämtat Isabel på dagis så hon inte blev bortglömd när Rickard var kvar på akuten, så jag körde till Maxi och handlade innan jag hämtade henne i Bara.

I morgon bitti skall jag tillbaka till Barnakuten för ett återbesök och sedan skall Sofia få vara hos Farmor så jag kan vara på jobbet för ett viktigt möte. Hon hämtar dessutom Isabel på dagis så jag kan jobba hela dagen och ta igen lite förlorad tid.

Sofia sover nu men hon har varit lite orolig. Hon drömmer nog och så har hon ju sig hosta som väcker henne. Vi får hoppas natten blir lugn.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...