söndag, januari 04, 2009

Danskul och bitning

Idag hade Rickard joursupport via telefon. Vi hoppades att vi skulle hinna ett par ärenden innan telefonen började ringa så vi packade in oss i bilen och åkte till IKEA.

Inte så hiskeligt mycket folk som man skulle kunna tro en söndag. Men så har det ju precis varit jul och nyår ...

Vi beställde en soffa med tillhörande fotpall. Vi har en Klippan-soffa idag som är i minsta laget när vi har svärföräldrar på besök. Dessutom har jag använt armstödet som sittplats och det var inte riktigt byggt för min viktklass.

Vi beställde en Kramfors-soffa, 3-sitsig med tillhörande fotpall i svart läder. Leverans 14 januari. Längtar redan.

Vi hade inte mer än kommit till soffan vi skulle beställa när telefonen ringde. Som tur är har ju IKEA placerat ut en del lekstationer på strategiska ställen så tjejerna roade sig där (läs, bråkade med andra barn om de tre sidorna).

Efter lunch gav sig Rickard sedan iväg och vi var själva resten av eftermiddagen.



Jag satte på Lollipops på Xboxen och tjejerna skuttade glatt runt.

Det hela avslutades med att Isabel bad att få se på Byggare Bob (ByggBob enligt Sofia) och inte 5 minuter in i filmen så av någon anledning bet Isabel Sofia i fingret ("Hon hade fingret i min mun och det ville inte jag"). Filmen stängdes av och Isabel bad förtvivlat om förlåtelse när hon insåg att jag 1)verkligen var arg på henne och 2)inte tänkte låta henne få se vidare på filmen utan en kortare utvisning.
15 minuter senare gick jag upp till henne och sa hon kunde komma ner och fortsätta titta på filmen. Då kramade hon om både Sofia och mig och sa förlåt en gång till.

Hon har aldrig slagit på sin lillasyster innan och detta var första gången hon verkligen bet Sofia (inte så det blödde men det blev ett pressmärke). Hoppas det blir den sista.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...