måndag, december 29, 2008

Måndag kväll - ont i tanden

Var på besök hos en tjejkompis (och f.d. jobbkompis) Karinidag. Hon hade julstädat lite garderober och hittat tyger som hon vänligen erbjöd mig.

Skall titta igenom dem senare.

Isabel fick leka lite med Karins minsta flicka. De är födda nästan samtidigt och vi gick och drog vagn tillsammans ett tag när de var små.

Sofia fick följa med i sista stund (trodde inte hon skulle vakna i tid) men jag tror hon kunde ha haft roligare. De stora flickorna föredrog att leka själva. Inte konstigt - 4-åringar och 18-månaders går inte så hemskt bra ihop. Fast lite kul hade hon med den stora duplo-kistan.

Sedan jag bytte jobb i höstas träffas Karin och jag alldeles för sällan. Fast jag tycker det är kul att vi ändå håller mejlkontakt.

Imorgon kväll skall jag till stan och träffa två andra väninnor (gamla studiekamrater). Vi har inte heller träffats på alltför länge (augusti tror jag det var) så det skall bli roligt.

Jag valde att hoppa på stickcafeét idag. Min hosta vill inte ge med sig och det är inte roligt att sitta där och hosta en hel kväll.
Måste köra dit imorgon dock och "köpa ut" garnet jag beställt till min Sylvi. Är så sugen att komma igång med den.

Isabel klagade över att det gjorde ont i kinden när hon kom hem, och under kvällens gång blev hon mer och mer gnällig. Till slut ville hon vi skulle sitta inne hos henne för det gjorde "superont". Hon somnade men vaknade efter 45 minuter och grät att hon hade så ont att hon inte kunde somna men hon var "supertrött" ... Rickard satt därinne en stund och till slut kom hon till ro och somnade.

Nu spelar Rickard Wii och jag surfar - funderar på kaffe och lite stickning. Måste hålla ångan uppe.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...