torsdag, april 24, 2008

Handarbete

På lunchen var jag och hämtade symaskinen hos Greger. Han har smort upp den och gjort den fin och jag behövde inte betala ett öre!
Service!

Jag längtar efter att komma hem och testa göra knapphål. Har en klänning jag lovat Tösen att göra till henne och har också ett par saker jag vill testa till Lillasyster.

Jag har tyg liggande på hyllan som bara skriker efter att användas. Så ikväll skall jag kanta bitarna och sedan slänga dem i maskinen så de krymper klart. Vill jus inte lägga ner tid på att göra ngt som sedan inte kan användas mer än en gång.

Jag vill göra ett stickfordral till mina stickor, och en sypåse och en nåldyna till mig.
Köpte dragkedjor hos Greger så jag kan göra små "necessärer" också. Gjorde en för ngn vecka sedan som inet blev så bra så jag skall nog sprätta upp den och göra om den.

Jag måste sticka lite på Tösens Pippi-tröja också. Har gjort en ärm klar och är 2/3 klar med nästa.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...