söndag, november 11, 2007

Nappanik

Isabel: Ikväll skall jag inte ha napp när jag sover! Så kan vi ringa till tandläkaren imorgon och berätta att jag inte har napp längre.

Det lät så bra på morgonen. Isabel tyckte det var en toppenidé och när Mamman och Pappan upptäckte att nappen och backupnappen var trasiga så slängdes dem i slasken.

Sedan pratades det inte mer om det.

Senare på kvällen:

Mamman: Isabel, gå upp och ta på dig pyjamasen så kan du få titta på tv sedan innan du skall lägga dig.
Isabel: Jag kan gå upp och hämta nappen.
Mamman: Men vi har kastat napparna ju. Du skulle ju inte ha dem mer.
Isabel: *hakan darrar* Men jag kan ju inte sova utan napp!
Mamman: *kramar* Älskling.
Isabel: *bryter ihop och gråter*
Mamman: Kom så går vi upp och tar på pyjamasen.
Isabel: Men, men, men jag kan ju inte sova utan napp!
Mamman: Jodå det skall säkert gå bra.
Isabel: Mamma, du måste stanna hos mig och pappa måste åka till affären och hämta nya nappar.
Mamman: Men pappa har druckit öl. Han kan inte köra.
Isabel: Men .. då måste pappa passa mig och du måste åka till affären och hämta nappar.
Mamman: Men det kan vi inte göra nu. Du får sova med snuttefilten och Bigga och se hur det går.
Isabel: *snyft, snyft* Då får du sitta hos mig en stund när jag lagt mig.
Mamman: Visst kan jag göra det. En liten stund.
Isabel: Tre minuter.
mamman: Absolut.

1 kommentar:

Karin sa...

Nyfiken på att höra hur natten blev, utan napp! Sa just till Maken, att Oj vad skönt det är att slippa blöjor. Skönt med allt som går framåt. Ni får förstås käpma med blöjor ett tag till...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...