söndag, september 09, 2007

Trädgårdshelg

Idag är Mannen sliten. Han jobbade med Svärfar (min) hela dagen igår med att rensa ogräs från vår blivande gräsmatta och sedan med att jämna till och packa jorden rätt.

Nästa helg skall vi lägga gräs (hoppas jag). Vi har fått kontakt med en kille nere på Österlen som säljer gräsmatta billigt. Jag skall ringa honom på tisdag och kolla "lagerstatus" för hämtning nästa lördag/söndag.

Mannen och Svärfar jobbade hela dagen igår medan jag sprang rundor och kände mig som Askungen.

Svärmor kom hit på eftermiddagen och sedan grillade vi fläskkotletter på kvällen. Vi skulle ha majskolvar till men hade ingen panna stor nog att koka 7 kolvar i så det fick bli till att koka i långpanna i ugnen.
Det får nog testas igen för igår blev det inte så bra.

När Tjejerna somnat blev det en runda Carcasonne innan Svärföräldrarna åkte hem. Jag läste "How To Be A Domestic Goddess" och dreglade över alla cupcake-recepten.

Idag skall vi till Svärföräldrarna och äta kålpudding.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...