söndag, juni 03, 2007

Vattentjuvar

Isabel lekte med sin nya kompis O idag. Efter diverse konflikter (bl a slog Isabel O på armen med en järnstång - det blev ett blåmärke men värre var det inte) satte de på sig skorna igen och skulle gå ut.

O: Jag vet var vi kan hitta vatten som vi kan dricka!
I: Ja! Mamma hjälp mig med skorna!
Mamman: *slutar diska* Ni vet att ni inte får dricka vatten ni hittar ute på tomten. Är ni törstiga kan ni få vatten av mig.
O: Nä, vi gör inte det. Det är inte sånt vatten som i gropen därborta *pekar på en stor lergrop med regnvatten i botten*
Mamman: Bra. Spring och lek nu. *fortsätter diska* Hmm ... varför är det så dåligt vattentryck? Kanske jag använt för mycket varmvatten ...
Pappan *uppifrån ovanvåningen* Funkar vattnet där nere?
Mamman: Njae inte så värst .. hurså, finns det inte vatten uppe?
Pappan: Nä .. *kommer ner*
Mamman: Då får vi kanske ringa VA-verket?
Pappan: Hmm .. jag kollar med grannen först. *går ut och pratar med Os pappa, J - de har inte heller vatten*
O: Pappa, pappa! Kolla vad vi har hittat.

Pappan och J går och kollar - huvudkranen för vatten till alla husen i längan - den står i OFF-läge.

Isabel och O bara fnittrar.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...