onsdag, maj 23, 2007

Gravid ... gravidare ... gravidast

Är just nu jättegravid.

Jag vet. Gravid kan inte kompareras. Gravid, gravidare, gravidast. Men just idag känner jag mig mer gravid än någonsin.

På lördag är Lillasyster fullgången (38 fulla veckor) och kan teoretiskt sett ploppa ut när som helst.

Jag längtar efter att inte vara gravid längre, men samtidigt vill jag ha henne inne en vecka till elelr så.

Jag slutar jobba på fredag och skulle vilja ha ett par dagar för mig själv att landa och "vila" upp mig inför förlossningen. (Läs: pynta Lillasysters rum och sy gardiner till storarummet)

Lillasyster beräknas väga 4 kg vid 40 veckor. Vi får väl se om det stämmer.

Jag tyckte häromdagen att hon sjunkit lite, men idag är jag inte så säker. Det känns forfarande som om hon ligger och trycker på lungorna.
Barnmorskan sa i tisdags förra veckan att hon var fixerad dock, med huvudet neråt. Så allt är klart för förlossning. Nu skall hon bara lägga på sig lite.

Har fått graviditetsklåda. Det kliar överallt. Jag har rivmärken på skenbenen och händer och fötter kliar så jag håller på att bli tokig.
Hade samma symptom med Tösen och vet att inget hjälper förutom förlossningen.

Anklarna är i det närmaste obefintliga för tillfället. De var rätt ok i helgen, men har svullnat igen.

På fredag skall vi har barnvakt och gå på bio. Vi skall se mysig piratfilm med Johnny Depp. Skall bli kul. Antagligen dröjer det ett tag innan vi kommer iväg på bio igen efter Lillasyster kommit.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...