lördag, maj 05, 2007

Fraser och problemord

Isabel: När Lillasyster kommer skall jag kissa på toaletten som stora flickor gör.
Mamman: Bra då bestämmer vi det.

---

Isabel: När jag blir stor flicka, så här gammal (visar tre fingrar) får jag leka i det rummet med bollar i olika färger. (Lekrummet på IKEA där man kan lämna sina barn medan man handlar)
Mamman: Just precis.

Vi skulle nog kunna göra det med henne på födelsedagen och inte ge henne någon present, det hade räckt. Fast Mamman och Pappan tycker inte ett IKEA besök är det mest optimala på bröllopsdagen så det blir nog något annat.

---

Isabel: Mamma, hjälp mig på med skorna, nu bums!

Undrar var hon har hört det innan?

---

Isabel: (vid läggdags) Mamma, jag vill bli sjungad för.
Mamman: Visst, vad skall jag sjunga?
Isabel: Koka kettelen full. (Byssan Lull)

---

Isabel: Jag lägger godisarna i denna här påsen. (Lägger sina bokstavsmagneter i en 1-literspåse)
Mamman: Ja visst.
Isabel: Man måste vrida om bra. (Vrider om påsen om magneterna så de inte trillar ut.
Mamman: Jaså.
Isabel: (vrider påsen till bristningsgränsen) Så nu har jag vridomat den klart.

---

Isabel har svårt att säga ljudet "lv".

salva blir savja
golvet blir govjet
elva blir evja
tolv blir tovj

Hennes nya kompis heter Oliver. Det är extra svårt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...