torsdag, januari 25, 2007

Peppar

Igår hämtade jag min peppar som jag beställt via K. Pepparn kom via Frankrike (gissar jag) till K, som lämnade den vidare till Lisa, som lämnade den till mig.

När man snusar på pepparn känner man verkligen att de olika sorterna luktar olika. Den långa pepparn luktade mycket speciellt, skall bli spännande att använda den. Jag säger lång peppar för den liknade bruna björkhängen (Bajskorvar sa Tösen - men hon är 2,5 år) men luktade som sagt mycket annorlunda.

Den ena svartpepparsorten luktade lite jordig medan den andra hade en friskare ton.

Jag ska införskaffa några burkar att förvara dem i istället för rören de kom i.

Skulle vilja ta en tur till Lilla Torgs Saluhall och Kryddboden där för att förse mig med fler lösviktskryddor.
Lagerbladen börjar ta slut och jag behöver spiskumminfrön också.

Kanske man kan hitta det på Möllan ...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...