lördag, januari 13, 2007

Misslyckat

Idag var det terminspremiär på simskolan och Tjejen och Pappan var iväg medan jag stannade hemma och slappade.
Ok, jag hade i uppdrag att laga kvällsmaten, men det skulle bli en enkel korv Stroganoff hade jag tänkt.

Precis innan de gav sig iväg kommenterade Pappan att korv Stroganoff var ungefär detsamma som vi åt igår kväll (och som Tjejen åt rester av till lunch) så jag fick revidera mig.

Risotto tänkte jag, det är gott. Sagt och gjort, risotto blev det, men halvvägs klar med den kom jag på att falukorv nog inte passade riktigt bra med risotto. Så in i ugnen med tre stelfrusna kycklingfiléer. Det skulle ju dröja innan de kom hem så det skulle nog bli klart.

En tomat, lök och avokadosallad svängde jag ihop medan jag rörde i risotton.

När Pappan och Tjejen kom hem hade Pappan dragit på sig någon baskelusk på badhuset och mådde tjyvtjockt och gick och lade sig.
Och när klockan ringde för kycklingfiléerna var dessa bara precis tinade men inte ens lite tillagade.

Så fram med falukorven i alla fall, stek på järnet och servera Tjejen med risotto, som fått stå till sig och mest påminnde om torr risgrynsgröt i konsistensen.

Ingen hit ikväll alltså.

Men salladen med lite dadelbalsamico på var himmelsk.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...