måndag, januari 22, 2007

Frossa

Idag har det snöat här hela morgonen. Det ligger så fint och vitt på buskar och gräsmattor, men vägarna är slaskiga och gråbruna.

Helgen har varit matrik och inte riktigt på ett bra sätt.

Onsdag lunch åt jag i matsalen på jobbet. Vi har en duktig kock som lagar vår mat och i onsdags bjöd han på kycklingenchiladas med massor av ost. Vi fick välja mellan att äta 1, 1.5 eller 2 st. 2 wraps brukar jag ju orka med så det valde jag.
Jag var mätt efter en, men eftersom det var så gott så pressade jag ner en hel till.
Klockan 3 när jag hämtade Tösen på dagis var jag fortfarande mätt.

Senare på kvällen hade det lagt sig igen och jag var hungrig återigen. Då blev det köp-hem-mat från AnyTime, pizza till mannen och Chiliburgare till mig.

Torsdag var vi på konferens med jobbet och blev väl utfodrade på hotellet i Danmark. Fika, lunchbuffé och tre-rätters middag.

Fredag inleddes med hotellfrukost och sedan lunchbuffé igen. På kvällen var vi sedan bjudna till svärföräldrarna för at fira svågerns examen med smörgåstårta och prinsesstårta.

Lördag inleddes försiktigt, men avslutades med kakkalas hos kusinbarnet och sedan massor med mat på St Markus Vinkällare med svärföräldrarna (återigen) för ytterligare examensfirande.

Söndag slutligen firades kusinens 19-årsdag med fläskfilé och ris samt prinsesstårta.

Usch aldrig mer! Det blir för mycket på en och samma helg.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...