måndag, december 18, 2006

Julstök?

Oj vad tiden går. Senaste inlägget var i augusti och nu är det snart julafton.

Jag fick ändan ur vagnen igår och gjorde julkonfekt när Tösen och maken var på sista Plask & Lek-lektionen för terminen.

Busenkel Mockakonfekt från Allt Om Mats Julspecialnummer. Jag gjorde den i en kaka som jag skall skära i bitar ikväll, men jag fick en ide idag när jag skrev ner receptet till en kollega att man kanske kunde gjort den i knäckformar och fått dem individuellt förpackade från början.
Troligtvis mycket slabbigare, men när det väl blir klart mycket tjusigare ... nästa sats kanske.

Ikväll skall jag göra tomtenougat efter recept från ovan nämnda kollega. Kanske.

Nu är det bara 3,5 dag kvar att jobba. Jag tänkte ta ledigt halva fredagen och gå och handla nya underkläder till mig och Tösen. Det var tradition när jag var liten, och det sitter i. Fastän jag tänker hela hösten att det nog inte behövs i år så när julafton närmar sig så känner jag att jag bara måste iväg och skaffa nytt.
Tösen har fortfarande blöjor så nya trosor spelar inte så stor roll för henne, men kanske nya strumpbyxor till hennes punkrockarutstyrsel till julafton.

En ny tröja kanske man skulle kosta på sig också. Lika bra att köpa en med plats för magen redan nu. Den kommer ju bara bli större.

Granen behöver vi inhandla i veckan också. Kanske maken och jag kan ta det imorgon efter vi valt kakel till huset. Kunde vara kul för Tösen att komma hem till det. Hon har önskat sig en julgran i julklapp de senaste tre veckorna.

Och en gran kan man ju bistå med. Om kraven inte är högre än så ...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...