fredag, juli 15, 2005

Utegångsförbud

När man är liten förbjuder föräldrarna en att göra saker som inte är bra för en. Men vem kan man be om att göra det när man själv är myndig, vuxen (nåja) och förälder själv?

Jag var på besök på Svågertorp i dag. I en affär som heter Stoff & Stil. Tyger i långa rader. Och billigt är det också.

Jag sa till R att "Jag får inte åka dit igen ensam. Det mår inte mitt lönekonto bra av."

Jag kom hem med orange och beige collegetyg till en träningsoverall till Bebisen. Blommigt jersey och vitt piké till tröjor, prickigt vitt bomullstyg och vitt brodyrtyg till underblus och mammelucker till Madickenklänningen. Så visst fick jag mycket för pengarna, men ändå.

Mamma har föreslagit nytt besök i nästa vecka, men då får jag lämna kortet hemma.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...